tisdag 15 juni 2010

Första dagen på mitt nya jobb

Jag började dagen med att vara frukostvärdinna åt våra få, endast 9 st, men hungriga gäster. Ja, jag fick göra alla sysslor som har med det att göra. Plocka fram, plocka bort, diska m.m. Frukosten varar mellan 8-10 varje dag hela sommaren. Skönt, slipper man gå upp sjukt tidigt när man är frukostvärdinna, vilket jag kommer vara ca 1 gång i veckan! :) Efter det fick jag se alla hotellrum, pensionat rum samt lägenheter som vi hyr ut. Jag fick resten utav dan vara städerska i huset. Snabbstädning hos de gäster som bara är borta över dagen, grövre städning åt de som åkte idag samt fixa och dona i alla andra rum för att memorera hur de ser ut, så att jag senare kan skaffa rätt rum till rätt person/par/familj. :) Det blev en vanlig arbetsdag och jag är rätt nöjd med att få börja använda mina händer igen till nytta. ;)

Arbetsplatsen verkar bra, lite ostrukturerad men det fixar jag snabbt. ;) Jag tror detta kommer bli hur bra som helst. Min chef har även skaffat fram en cykel till mig som är min hela sommaren. Han tycker att jag behöver kunna ta mig snabbt fram till olika stugor om det skulle behövas någongång och självklart se resten utav ön. :)

Med min allergi så finns den fortfarande kvar men ber verkligen att jag får sova en hel natt inatt. Det hade vart skönt!

Imorgon ska jag också vara frukostvärdinna, lite oklart på när jag ska börja. Han ska ringa mig ikväll. Påminner lite om sjöstugan, inget schema och inga fasta tider än så länge.

Jag är nog fortfarande ensam ungdom på denna by kändes det som, tills ett helt flak kom åkandes med skrikande ungar. ;P De gick nog också ur 9an idag, jag har svårt att tro att det finns ett gymnasium som jag har missat. ;P Fast jag har visserligen inte sett en grundskola heller. Haha!

So far So good. Imorgon tänkte jag försöka prata med mig chef om ledighet i sommar. Wish me luck. :)

Nu blir det vattenmelon - och det mina vänner, det är sommar!

1 kommentar:

elin sa...

Vilken snäll chef som fixat cykel! Perfekt ju, då tar jag med min ner oxå så kan vi ha cykelutflykter:)
Och, som sagt, du kommer göra dom beroende av dig med din struktur!
<3