söndag 14 november 2010

Anledning till mitt otroligt dåliga bloggande.

Min dator har kraschat och ligger i Gällivare hos ett företag som förhoppningsvis ska laga den, eller i bästa fall få ut mina bilder som jag hemskt gärna vill ha. Så fort jag har fått besked om datorn, om den går att laga eller om jag måste köpa en ny, så lovar jag att ta upp bloggandet igen med bilder såklart!

Nu sitter jag inne hos Tonje och har snott hennes data medans hon pluggar på jägarexamen. Vad som har hänt sen senast jag blogga är en del, jag har träffat nära och kära, vart i Gve på allhelgona cupen (vilket btw gick bra, vi är bättre än förväntat, eller så är lagen vi mötte dåligare än vad vi förväntat!) Hur som haver så blev vi nöjda och glada. Vi börjar ta den där fotbollen väldigt seriöst och har anmält oss på olika cuper nu framöver. Nu till helgen åker vi till Kautokeino för att spela på Nilut cup. Spännande! Jag har alltid hört en massa om Kauto och jag lovar att inte gå ensam sent om nätterna eller att följa med någon främling, gör jag det vet man aldrig vad som kan hända. (Jag har också hört att brudarna i kauto är några gryma på att slåss) Lite läskigt men vi är många och förhoppningsvis så överlever i helgen och med vinst (på iaf en match;P).

Vi har även anmält oss på en inomhus cup som spelas här i Jokkmokk varje torsdag. Första matchen hade vi förra veckan. Samernas mot pojkar 14. De har dock en rolig regel att varje dam i varje lag får som en dispensstraff i början, de dom inte riktigt hade räknat med var att det skulle komma ett damlag. Vi har då alltså rätt till ja, typ 9 straffar i början på varje match. Och nej, vi kände inte direkt för att lägga straffarna mot pojkar 14. Så elaka är vi inte. ;P Det var svin kul och det blev oavgjort 1-1 (vi gjorde båda målen;)) Haha! De lagen som är kvar att möta är herrar och då tänker vi inte vara nådiga med straffarna nå mer. Hehe!

Sjuk har jag hunnit vara också, men är på bättringsvägen vilket innebär att jag kan börja träna igen. Jippi! Jag har lite överskottsenergi i mig som verkligen behöver komma ut. Jag är tom sugen på att skejta. Då är jag rastlös mina vänner, eller så har jag en underbar vän som ser ut som ett barn på julafton varje gång hon vart ute en sväng, man blir inspirerad! :)

Imorgon ska faktiskt även våran klass spendera våra dagar i slöjdhuset. Vi ska börja virka med pärlor igen. Svin kul! Nog för att jag har gjort det förut men nu var det så pass längesen att jag typ glömt bort hur man börjar. Sen måste jag någon dag ta tag i min gapta som aldrig kommer bli klar.

Som sagt, kommer tillbaka när jag har en dator!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, måtte bare le når æ leste dn her :D kauto jentan kan slåss, veit ikke om dm fikk vist dt under nilut cup ?? :P

artig var dt nu ;)