torsdag 21 oktober 2010

Storsätern

Befinner jag mig just nu :)

Gaptakursen är anledningen till att jag tagit mig söder över igen. Det ska bli så spännande att för första gången göra mig en egen kolt. :) Förra helgen gjorde vi endast mönstret, men vi höll på minst 8 timmar om dagen. Det är helt sjukt hur slut man blir i huvudet utav det.

På lördagen firade vi även min födelsedag efter kursen med otroligt god mat och vin. Super mysigt att få bara vara med familjen! :) och jag har ju världens bästa småsyskon som målade så fina teckningar åt mig.

Annars har veckan varit fullspäckad med barn. Jag är mest barnvakt om dagarna. Idag har jag Molly hela dagen, sen kommer Celina hem efter skolan och då är hon mitt ansvar också tills att någon annan familjemedlem kommer hem, typ 10 ikväll om jag har tur :P Vi ska förbi Aahka idag också och baka lite hade jag tänkt mig och se till att hon lever. Jag hade fritid med alla tre barnen igår och då gick vi på en liten vandring och Aahka följde med och ramlade och skadade sig lite, så jag har lyckats fått henne halt. Känner mig inge vidare stolt. :/

Imorgon börjar kursen igen och då får vi äntligen börja med tyget. Ska bli så spännande!! :D Resultat lägger jag upp här sedan! :D

Jag känner mig så himla pysslig. Jag får så sjukt mycket inspiration uppe i Jokkmokk, så nu ska jag börja mitt slöjdande på allvar ;)

och nästa vecka återförenas jag med mina god tjejer. Vi ska vara i Östersund i en vecka på en massa studiebesök och möten. :)

Men det jag längtar mest till är Allhelgona i Gällivare. Det kan inte bli annat än hur bra som helst! :)

Inga kommentarer: