torsdag 17 juni 2010

Fullt hus och solen skiner

Ta me fan, solen skiner idag igen. ;) Jag har inte haft en enda ikke soldag sen jag kom ner hit till "soliga Gotland" :) Visst har jag stött på lite regn och åskmoln också, men mest är det sol och varmt och det bästa med mitt jobb är att jag inte har arbetskläder så jag får klä mig precis som jag vill, vilket idag blev shorts och linne. :) Me like.

Nu, eller snarare inatt, flyttade det in tre tjejer i lägenheten så nu är det lite liv och fart. Tre kompisar som gör detta tillsammans, lite så som vi hade tänkt att göra brudar, men det får bli en annan gång i guess. :) Sen kom den in en fjärde brud nu på eftermiddagen. Trevlig tjejer, ifrån norrköping och någonstans fyra mil härifrån ;P

Inatt fick jag också, förutom nyinflyttade, sova en hel natt för första gången sen jag kom ner härifrån och det mina vänner är guld värt! Okej, jag blev väckt när tjejerna kom men inte nå mer efter det, eller jo, när jag trodde jag hade försovit mig också, vilket jag självklart inte hade gjort, efter allt det och emellan, då sov jag ;)

Allergin finns fortfarande kvar och min chef är orolig att jag kommer bli dålig och lämna ön. Låt oss be att inte det ska hända, för jag kan nog få det bra här. Det känns bra med jobbet och boendet nu. Kommer dock bli lite trångt med sju tjejer och en kyl&frys, men de får vi lösa! :)

Kort på nya boendet kommer, när jag får ork till det. ;)

Inga kommentarer: