onsdag 8 maj 2013

High on Life in Trondheim

 Jag lever just nu ett ganska bra liv.
 Jag får uppleva underbart vackra Trondheim och våren. Vilket innebär alla olika slags väder under en och samma dag. Storm - Sol - Regn - Hagel - Snö. Detta gör även att jag får ångest över att flytta, men nya äventyr väntar!

Behöver jag säga att jag LÄNGTAR till sommaren?


 Passade på att ta en grillpremiär när vi har FF. (hyresvärdarna är på långsemester så vi har hela huset för oss själva;))
 Där vi bla planerade sommaren och att denna sommar kommer det att ske - Márkomeannu - i år kommer det minst en bil med sydiar och gästar :)

 Försöker även att göra lite nytta. Såsom att bli mer insatt i sametingsvalet. Hittade denna blankett och borde man veta att sin egen far är röstbar? Tydligen inte. Fick också väldigt strickta order om att jag bara skulle våga sätta ett kryss på honom. 

 Jag har även klarat av åabpas utmaning på 30 pass på 30 dagar. Nog för att det blev hårdträning de sista dagarna för att klara av det MEN i did it och jag är grymt glad och stolt! :) Nu kanske man kan få komma tillbaka till sitt normala liv och försöka ragga tillbaka mina vänner ;)

 Denna inbjudan gjorde min dag. 
Jag skrattade så jag grät! NU är jag officiellt singel i Sapmi och tydligen med i en nätdejtingfacebooksida. 

Nu kanske chansen är större att jag möter min drömman? ;)
Wish me luck! 






2 kommentarer:

Jannie sa...

Jag är PRO_Markumeannu!

Maja sa...

men tone, du kommer få ett HEM, tänk så länge du velat ha det. inte för att du vart hemlös innan men ja du vet:)