torsdag 25 april 2013

Är klantighet en sjukdom?

Många av er har frågat mig hur jag orkar leva med mig själv med min klantighet/otur/karma(?), kalla det vad ni vill.

Jag har liksom bara fått lära mig att sådan är jag. Händer det skitsaker så är det endast att le, inte bli förvånad, ta ett djupt andetag, tänka att det kunde ha varit värre samt ta reda på oredan.

Det har funkat jättebra fram tills nu..

.. för nu är jag så sjukt less på mig själv att jag börjar nästan gråta.

I måndags så kokade jag kaffe två ggr in samma termos vilket gjorde att den blev överfull och det var kaffe över hela golvet.

Igår steamade jag mjölk till en latte - ställde ner den bredvid maskinen och tippa den över mig. Kokhet mjölk på kroppen är näst intill brännskador.

Idag så de första jag gör när jag klivit upp är att hälla ut ett stort glas med vatten över typ hela köket. Så då var det bara att torka upp.
 (Man blir förvånad över hur mycket vatten de får plats i ett glas!)

Detta är endast vätska som man måste torka upp. Utöver detta så sker det saker hela tiden. Jag tappar grejer, slår sönder saker och saker kostar en hel massa pengar.

SÅ NU ÄR JAG SJUKT LESS!

Så snälla Åabpa, forskare & alla medmänniskor. Kan ni snälla forska fram en medicin åt sådant beteende, för detta måste vara en sjukdom, någonting man har föds med?!
För snart är jag nära bristningsgränsen...


.. men idag blir en bra ledig dag
Min första lediga dag som jag faktiskt inte har ett måste att göra!

Har precis ätit upp min underbara frukost


Och om ett litet tag ska jag iväg och fika/ha syjunta/studiedag med Erika och Helge.

Detta kommer bli en bra dag!

Det sista som jag kommer att ge upp är min positivitet. (är det ens ett ord?)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tone!

jag känner mig så sjuuukt igen i vad du skriver. Jag är också super distre och klantig. Vi borde starta et samisk klantforbund, hehe!

/Risten-Marja

Vaino sa...

Hejja Tone!:)

Tone Staffansson sa...

Jag vet inte om det är positivt eller negativt att du är precis likadan. Positivt för jag slipper vara endsam men samtidigt negativt för jag vill inte att någon annan ska behöva uppleva det vi gör!

Så fort åabpa har forskat fram ett bra botemedel ska jag skriva ut den till dig! hehe! :)

Anonym sa...

Det är ett eget ord - positivitet... :-)

Håll ut,, förr eller senare blir det bättre.. Sömn är den bästa medecinen för allt... Mamsen